lördag 23 januari 2010

RÅTTOR OCH ANDRA HUSDJUR

Jag var bara tvungen att avge ett par rader denna Lördagkväll.

På den andra bloggen som jag vardagligt kallar för Skit bloggen skrivs det om att jag där skriver för att jag är ensam en Lördag. Jag är ofta ensam efter min skilsmässa. Fullkomligt naturligt, men jag har vardagligen ett jobb, så där är jag sysselsatt.

Däremot är det riktigt att dom flesta känner sig ensam på helger när man är från skild, och saknar sin livskamrat. Jag saknar verkligen min livskamrat A varje vaken sekund. Jag skäms inte för att säga det. Jag skulle fortfarande göra allt för ehnne. Så är det bara.

Det tror jag inte någon i min situation förnekar. Däremot måste jag säga att för var helg som går så känns det allt bättre. Jag har efter min separation upptäckt att jag har en del kompisar. Bra vänner. Under mitt äktenskap har jag grovt försummat dom. Jag ber er härmed om en uppriktig ursäkt för detta.

Glömde ju att detta skulle handla om råttor och husdjur. Jag kom av mig och jag äter även SELOKEN. Då minns man inget, så husdjur får nog vara och råttorna är mina dammråttor och jag har nog dom kvar med, en tid. Dom är snälla, väluppfostrade och ligger där dom ska. Inte heller hugger dom mot husse så dom får vara mina kompisar då jag känner mig ensam.

Jag kan ju alltid ta upp dom i famnen, kela med dom och prata. Sen läggerjag tillbaka dom i korgen när dom är trötta och behöver sova och samla lite kraft.


Mina bekantskaper har efter min separation fått ny glöd och intensitet. Nu umgås vi som förr, eller hur, SA, LA, DT, GT. PT, DN, BT och alla andra. Det känns otroligt bra och jag är så tacksam mot er. Ni hade inte behövt. Ni är verkligen mina vänner. Det ni gjort för mig skall jag aldrig glömma.

Dessutom är jag så upprymd och glad. Jag har på sista tiden haft så många och stora problem som ingen kan föreställa sig. Om du är vanlig löntagare kan du inte ens tänka dig. Dom skulle förstöra hela ditt liv, många gånger om.

Dessa problem, mestadels av ekonomisk karaktär, har jag nu löst. Det känns så skönt, men lite återstår, men det går definitivt åt rätt håll. Jag har hissat storseglet och vinden är gynnsam Jag hoppas vi alla seglar mot bättre tider för alla och envar.

För en tid sedan mötte jag en kvinna (på ett fullständigt osannolikt ställe). Ni kan inte ens föreställa er var. Denna kvinna mötte jag idag. Hon är några år yngre än jag (och vacker) Vem vet. Blommor spirar och denna kanske tar rot. Om ni vill veta mer om detta måste ni skriva något roligt. Då ska jag berätta.

Ursäkta. Tror styckena kom lite i oordning, men jag hoppas ni förstår. skall rätta detta i morgon. Tills dess får ni tänka ordningsföljden själva.

2 kommentarer:

  1. Satsa på urpingen du.
    Hoppas att hon redan har betalningsanmärkningar...!

    SvaraRadera
  2. Ja Monica

    Du har verkligen en utstuderad humor. Inte många som kan slå den inte

    SvaraRadera

Min blogglista