söndag 9 maj 2010

Privatisering av Apotek


Som det antagligen inte undgått någon så privatiserar Staten väldigt många apotek just nu. Jag har alltid varit emot privatisering då jag anser att det blir sämre och dyrare för invånaren att få tillgång till tjänster och produkter.

Emellertid kanske man måste ändra uppfattning. Titta vilka fantastiska mediciner det kommer ut på marknaden nu.

Visst är det otroligt vad forskningen har åstadkommit. Det går framåt.

Jag tror skrattsalvan blir en storsäljare för året.

Årets julklapp borde bli empati pillret även om dosen 500 mg synes något stark. Det kan ju bli så att man blir för snäll och givmild och köper för många julklappar.


Klicka på bilden så blir den större.

3 kommentarer:

  1. Du advokaten!
    Vi hade en jäkla massa verk. Posten, Televerket, Apoteket, Elverket och f*n och hans moster.
    Sen kom det några politiker och sålde hela rasket. Men inte en spänn fick vi, varken du eller jag.
    Allt skulle emellertid bli både bättre och billare för oss, sa de.
    Men inte blev det det heller.
    Så jag undrar, vart tog min/vår egendom vägen?
    Kan du fixa tillbaka den med några juridiska trix?

    SvaraRadera
  2. Opss. Ge Moncan lite skrattpiller.
    Där du har gjort så delar du ut sanningspiller till alla politiker.
    När du är färdig med det så ger du politrukerna mycket givmildhetssalva.
    Sen kommer Moncan och tar tillbaka våra pengar.
    Själv vill jag ha ett mycket saftig arvode för dessa råd!

    SvaraRadera
  3. Lena

    Som du vet så skrattar Moncan hela tiden. Jag brukar säga att hon gnäggar som en häst. Låter mest skadeglatt.

    Ang politik och politruker så har jag en bättre idé. Se till så jag blir Statsminister. Jag utser dig och Moncan till Riksbankschefer. Sen flyr vi till något härligt land med hela statskassan. Där sitter vi lyckliga i alla våra dagar och dricker kulörta drinkar med små färgglada paraplyer i.

    Visst verkar det mysigt.

    SvaraRadera

Min blogglista